Servei de Mediació
Divendres, 9 de gener de 2015
El Servei de Mediació Comunitària ofereix a la ciutadania la possibilitat de gestionar els seus conflictes de convivència, de manera dialogada, amb la intervenció d’un tercer imparcial, el mediador.
Quins conflictes atenem?
Tots aquells que neixen fruit de les dificultats de convivència en el dia a dia: entre veïns i veïnes, a comunitats de veïns i veïnes, etc.
Què oferim?
- Intervencions en conflictes entre dues parts: ho ha de sol·licitar, com a mínim, una de les parts del conflicte. Una vegada acceptat el cas, s’inicia el procés de mediació amb els professionals del servei.
- Intervencions de suport a les comunitats: posem a disposició de les escales i comunitats de veïns i veïnes diverses eines de gestió alternativa de conflictes per promoure una millora de la convivència.
- Accions formatives: activitats adreçades a la ciutadania, a les entitats i als professionals interessats en gestionar de manera pacífica i positiva els conflictes.
Característiques de la mediació
- Voluntària: Ningú no està obligat a iniciar aquesta via o a mantenir-se en el procediment de mediació ni a concloure cap acord.
- Amb igualtat i imparcialitat: en el procés es garantirà que les parts intervinguin amb plena igualtat de condicions, sense que la persona mediadora pugui actuar en perjudici o interès de qualsevol d’elles.
- Neutral: les actuacions de mediació hauran de permetre a les parts en conflicte possibilitar un acord per elles mateixes. La persona mediadora només facilitarà la comunicació per tal que siguin les parts les protagonistes del seu procés.
- Confidencial: el procediment de mediació i la documentació utilitzada en el mateix és confidencial.
Com sol·licitar el servei?
- Presencialment: a les Oficines Municipals
- Per telèfon: 93 898 90 77
- Via correu electrònic: puigdalber@diba.cat